سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی معماری

عکاسی معماری و عکاسی دکوراسیون

معماری و دکوراسیون یکی از هنر های زیبای دنیاست  . و در هر مکان و شرایطی که باشیم اگر طرافمان را دریابیم آثاری از معماری و دکوراسیون را پیدا میکنیم همجون سازه های یک خانه و وسایل داخل آن مانند مبلمان  و… بنابراین  این موضوع خود نشان دهنده ی اهمت عکاسی معماری و عکاسی دکوراسیون میباشد.

عکاسی معماری به دو شکل صورت میپذیرد

عکاسی ساختمان و فضای بیرونی

عکاسی از از دکوراسیون داخلی

عکاسی معماری که گاها عکاسی ساختمان نیز به کار میرد گاهی برای مشاهده ی روند پیشرفت پروژه و گاهی برای نشان دادن جلوه ی بیرونی یک نما و معماری میباشد

عکاسی از دکوراسیون داخلی که شامل عکاسی از محتویات یک دکوراسیون که در بر گیرنده وسایل موجود همچون مبلمان و لوازم خانگی و… میگردد

هدف از عکاسی معماری و عکاسی دکوراسیون و لوازم خانگی

عکاسی معماری شاخه از عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی است و برای موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد

  • معرفی کردن شرکت معماری و تولید کننده لوازم دکوراسیون.
  • تبلیغ کردن یک فضا و محیط کاری و اداری
  • برای نشان دادن پیشرفت و روال کار یک پروژه ساختمانی و عمرانی
  • استفاده در املاک و بنگاه های  معاملات زیرا که هر روزه استفاده از اینترنت برای معرفی ساختمان و پروژه های عمرانی بیشتر میشود

نکات مورد توجه در عکاسی معماری

استفاده از لنز های حرفه ای برای نشان دادن جلوه ی بیشتر دکور یا بنا همچون استفاده از لنز های پیشرفته مثل fisheye

رنگ بندی و غلظت رنگ عکس ها زیرا که رنگ بندی و نت رنگ در عکس های دکوراسیون و معماری بسیاری جلوه میکند

در عکاسی از بنا های مدرن باید این نکته را در نظر بگیریم که جزئیات و ساختار های خاص بنا به تصویر کشیده شود .

زاویه تابش نور از دیگر جلوه ها در این نوع عکاسی است زیرا که نور ها ونورپردازی باعث برجستگی و بعد گرفتن عکس میگردد

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی همانطور که از اسمش مشخص است عکاسی از بالا تر از سطح زمین و هوا است . اطلاعات و داده هایی زیادی در عکاسی هوایی و تصویربرداری هوایی مورد بررسی قرار میگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

عکس برداری, فیلمبرداری هوایی از چشم انداز ها و تمامی پستی و بلندی ها در سطح زمین گاها مشکل و غیر ممکن است و به همین جهت عکاسی هوایی مورد توجه قرار میگیرد .

کاربرد عکاسی هوایی در موارد تبلیغاتی و صنعتی

عکاسی هوایی گاها نوعی از عکاسی تبلیغاتی نیز محصوب میشود زیرا که کاربرد بسیاری در این مورد دارد . در گذشته برای مسائل عمرانی کشاورزی نظامی شهرسازی و زمین شناسی و … به کار برده میشد اما امروزه برای بسیاری از موارد تجاری از جمله

عکاسی هوایی و تصویر برداری از مناطق نفتی و اسکله ها

عکاسی و تصویر برداری از کارخانه جات تولیدی ها و به منظور تبلیغ کردن

عکاسی و تصویر برداری از پیست های اتوموبیل رانی

عکاسی و تصویر برداری از چمش انداز های طبیعی و مناطق محافضت شده ی حیات وحش

عکاسی و تصویر برداری در تیزر های تبلیغاتی و صنعت سینما و مستند های تجاری علمی و …

عکاسی و تصویر برداری از معماری و ساختمان ها و سازه های احداث شده و یا در دست احداث

عکاسی و تصویر برداری از صنایع آبی همچون کشتی ها و شناور ها

عکاسی و تصویر برداری از ساختمانهای تجاری و مراکز تفرحی و جشن ها و همایش ها .

دوربین های تصویربرداری هوایی

دوربین های عکاسی هوایی دربین هایی هستند که برای عکسبرداری و تصویر برداری هوایی مورد استفاده قرار میگیرند و گاها از ابعاد بزرگی برخوردا هستند و به انواع انالوگ و دیجیتال تقییم میشوند .

در گذشته و همچنین الان برای عکسبرداری هوایی این دوربین ها را در زیر هوا پیما ها قرار میدادن و این گونه عکسبرداری برای ثبت نقشه ها و مساعل نظامی میباشد . اما امروزه در مسائل تجاری بسیار مورد استفاده قرار میگیرد اما به گونه ای متفاوت تر .

 نوع عکاسی هوایی

عکاسی هوایی به وسیله دوربینی که دارا ویژگی پرواز میباشد صورت میگیرد . ارتفاع پرواز شکل گیری خطوط حرکتی و زاویه تصویربرداری باید به گونه ای تنظیم گردد که توقع از عکس برآورده شود . و در گونه ها وشکل های مختلف قایم و عمود و یا به صورت افقی و همچنی به شکل مایل صورت میگیرد .

بررسی عکاسی و تصویر برداری هوایی از لحاظ فنی

امروزه برای عکاسی هوایی از ابزاری با نام هلی شات بهره گرفته میشود بدین صورت که هلی شات به شکلی پهباد مانند در ابعاد کوچک بوده و با دوربینی که در زیر آن نصب شده است به پرواز د آمده و عکس برداری و تصویر برداری میکند

مزایای هلی شات این است که در اماکن با فضای کم و بسته نیز میتوان استفاده نمود .

کیفیت های های تصویر های گرفته شده از طریق این دستگاه و دوربین دارای کیفیت (4K) است این دوربین با قابلیت های بالایی که دار میتواند در شرایط مختلف زمانی حتی شب هم عکس هایی با کیفیت در اختیار ما قرار بدهدهمچنین می توان عکاسی پاناروما با این دوربین وجود دارد.

تاریخچه عکاسی هوایی

اواخر قرن 18 این نوع عکاسی شناخته شد و اولین عکاسی هوایی در همین سالها انجام شده است . و نام نادار اولین شخصی است که عکاسی هوایی را انجام داده است . کار برد اولیه تصویر برداری هوایی به مسائل نظامی ختم میگردد . به گونه ای که در جنگ جهاینی اول و دوم برای زیر نظر گرفتن تحرکات نیرو های متجاوز بوده است.

تاریخچه تصویر برداری هوایی در ایران به سال 1331 باز میگردد که از مناطق زاینده روند اصفهان توسط شرکت (klm) به منظور مساعل عمرانی صورت گرفت و سپس توسط سازمان نقشه برداری در سال 1334 صورت پذیرفت و بعد از آن مستمرا ادامه یافت.


عکاسی مد و عکاسی پوشاک

عکاسی مد و عکاسی پوشاک

عکاسی مد را اگر نگاهی به مجلات و تبلیغاتی موجود در فضا های شهری و فضای مجازی کنیم میبینیم سهم به سزایی از این تبلیغات مختص به تبلیغات مد و پوشاک میباشد و این امر نشان دهنده ی عکاسی مد و رابطه ی مستقیم با این صنعت  است تا جایی که عکاسی مد و پوشاک یک شاخه اصلی از عکاسی تبلیغاتی معرفی میشود

اهمیت عکاسی مد و پوشاک

هنگام خرید آنلاین لباس و یا خرید از طریق یک کاتالوگ، عکاسی لباس با کیفیت بالا باعث می شود مشتری قادر به دیدن همه جزئیات مهم، از جمله رنگ و برش یک آیتم از لباس و… می شود و به خریداران خود اعتماد بیشتری به خرید می دهد

عکاسی مد و پوشاک در تجارت

یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغ مد و پوشاک عکاسی پوشاک در این زمنیه میباشد با توجه به اینکه هر روز تجارت الکترونیک فراگیر تر و گسترش میابد نیاز به عکس در این صنعت را دو چندان کرده است با دیدن مجلات و کاتالوگ های مختلف در این زمینه میتوان فهمید که از دلایل پایه ای و بیسیک بندینگ شرکت ها و برند ها تولید پوشاک ارتباط مستقیم آنها با عکس تبلیغاتی از محصولات خود است.

ادامه مطلب...

کاسی زیورآلات و عکاسی طلا و جواهرات

عکاسی زیورآلات و عکاسی طلا و جواهرات

عکاسی زیورآلات به جرئت میتوان گفت یکی از سخت ترین و تخصصی ترین مباحث عکاسی تبلیغاتی میباشد. به سبب همین موضوع نمایش طلا و جواهرات با یک دوربین ساده و تجهیزاتی اندک بسیار سخت میباشد.

در عکاسی طلا و جواهرات باید تمامی جزئیات درخشندگی , رنگ و نقش و نگار های برجسته به نمایش گذاشته شود.

نقش و نگار های درج شده در طلا و سنگ های قیمتی موضوع ساده و آماتوری نیست که بتوان به راحتی آنها را ثبت کرد.

عکاسی زیورآلات همچون دیگر شاخه های عکاسی تبلیغاتی برای ثبت در کاتالوگ ها و بروشور ها و آرشیو محصولات شرکت و برند تولید کننده میباشد زیرا که برای ترقیب مشتری به خرید این محصولات هائز اهمیت است .

روش های عکاسی زیورآلات 

روش های متعددی برای عکاسی طلا و جواهرت وجود دارد و این نیز از مباحث تخصصی میباشد یکی از روش ها انداختن عکس در زمینه ای ساده و بی رنگ میباشد روش دیگر ثبت عکس در فضا و یک دکور شکلی و دل چسب است و راه دیگر آن قرار گرفتن زیور آلات در دست یک مدل میباشد .

ویرایش در عکاسی طلا و جواهرات و عکاسی زیورآلات

برای جلوه مند شدن عکس ها ویرایش صحیح و تخصصی عکس بسیار اهمیت دارد . هدف از ویرایش عکس بالا بردن کیفیت عکس و جلب توجه بیشتر مخاطب میباشد یعنی با تصحیح نور و رنگ و حذف لکه ها خراش ها اثر را جذاب تر جلوه میدهیم

شرکت های تولید جواهر تلاش زیادری برای تبلیغ محصولات خود میکنند و در صورتی که در هنگام ارائه به شکلی جذاب نمایش داده نشود باعث از دست دادن مشتری میگردد.

تصحیح عکس ثبت شده در عکاسی طلا و جواهرات و زیورآلات

در عکاسی زیورآلات یکی از مهم ترین المان ها ویرایش تصویر پس از ثبت عکس میباشد

  • تصحیح رنگ چیزی است که باید در فرآیند ویرایش جواهرات انجام شود.
  • از بین بردن لکه های غیر ضروری .
  • تنظیم کنتراست و بهبود سایه.
  • درخشش بیشتری به عکس ها برای ایجاد یک نگاه خیره کننده.
  • حذف نقص ها به منظور ایجاد فروش بهترین .

و موارد دیگر

ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی

امروزه تبلیغاتی یکی از عنصر های مهم شناخته شده برای رشد یک کسب و کار به شمار میرود تیزر تبلیغاتی یکی از جذب کننده ترین شاخه های تبلیغاتی میباشد که میتوان مشتریان بسیاری را به سمت یک کسب و کار هدایت کند .

به کار گیری رسانه مناسب برای نشان دادن و رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطب یک امر بسیار مهم است . تیزر تبلیغاتی از بهترین روش های ممکن برای انتقال این پیام به مخاطبان میباشد زیرا که جذابیت رسانه ای بالایی دارد .

تیزر تبلیغاتی یک تکنیک برای ارائه خدمات یا محصول میباشد که در نهایت موجب ایجاد کنجکاوی در مخاطب میگردد.

یکی از مزیت های رقابتی در بازار امروز داشتن تیزر تبلیغاتی برای به نمایش گذاشن خدمات و محصول خود محسوب میشود .

ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی

امروزه که شرکت ها و کسب و کار ها با دارا بودن تیزر ها و کلیپ های تبلیغاتی جذب کننده با شما رقابت میکنند تیزر تبلیغاتی که برای شما تولید میگردد باید به گونه ای باشد جذب کننده و اثر گذار باشد که وضعیتی رقابتی ایجاد کند .

پیام و ایده خام اولیه

ایده بیس و پایه ی ساخت هر تیز تبلیغاتی میباشد گاهی با داشتن یک ایده ی خوب میتوان مخالب را غافلگیر نمود و در او یک هیجان نسبت به محصول و یا خدمات خود ایجاد نمود . نمایش پیام به صورت خلاقانه در یک قالب و چهارچوب تزئین شده با استفاده کردن از تکنولوژی های های مناسب در جذابیت تیزر تبلیغاتی بسیار موثر است .

داشتن یک پیام و ایده خام اولیه برای تولید یک تیزر بحثی مهم میباشد. تیزر های تبلیغاتی که کوتاه مباشد باید به گونه ای باشد که پیام و خواسته اصلی را در کوتاه ترین مدت به مخاطب انتقال دهد .

جزئیات تیزر تبلیغاتی

پس از به دست آوردن یک ایده خام نوبت به ساخت جزئیا یک تیزر تبلیغاتی میباشد که عبارتن از ویدئو , صدا , دیالوگ ,متن و….

جذابیت های دیداری و شنیداری بالا

از مهم ترین بخش ها که در صورت نبودن جذابیت در این بخش تیزر تبلیغاتی از اعتبار کمی برخوردار خواهد بود جذابیت های صمعی و بصری

تیزر های تبلیغاتی در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد.

  • پخش تیزر تبلیغاتی در نمایشگاه ها
  • کنفرانس ها و سمینارها در موضوعات مناسب و مختلف
  • پخش تیزر و کلیپ تبلیغاتی در سالن های انتظار و استراحت سازمان ها و ارگان ها اماکن مختلف
  • پخش در رسانه های تصویری عمومی همچون شبکه های اجتماعی
  • تولید فیلم به جهت ارائه گزارش عملکرد یک شرکت و سازمان
  • پخش فیلم و کلیپ تبلیغاتی در مانیتورها و صفحات نمایش تبلیغاتی سطح شهرها
  • پخش کلیپ تبلیغاتی در هتل ها و تالارها
  • استفاده در فیلم های آموزشی
  • در ساختار سایت و طراحی سایت