سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی از غذا و مواد غذایی

خدمات عکاسی مواد غذایی و عکاسی از رستوران

عکاسی مواد غذایی یا عکاسی از رستوران یکی از ژانر و شاخه های  عکاسی تبلیغاتی میباشد  این سبک دارای مزایای بسیاری مباشد  همه ی ما در زندگی روزانه ی خود با تهیه و خرید و مصرف مواد غذایی سر و کار داریم از این رو میتوان اهمیت عکس مواد غذایی را متوجه شویم .

عکاسی  مواد غذایی و عکس از غذا چه کاربردی دارد ؟

همه میدانیم که هر روزه با مواد غذایی و غذا در رستوران ها فروشگاه ها و …. سر و کار داریم بنابر این عکس مواد غذایی کار برد های بسیاری دارد .

کاربرد عکاسی مواد غذایی  :

استفاده از عکاس غذا در رستوران ها

استفاده از عکس غذا در مجلات و کاتالوگ ها

استفاده از عکس غذا بسته بندی محصولات غذایی

استفاده از عکس غذا در بیلبرد های تبلیغاتی  .

استفاده از عکس غذا در شبکه های اجتماعی .

عکاسی از رستوران و کافه ها

عکاسی از رستوران ها یک تبلیغ بسیار خوب و جذب کننده میباشد. عکس های گرفته شده در منوی رستوران و گاها تراکت های تبلیغاتی است میدانیم که استفاده عکس از رستوران در صفحات مجازی همچون اینستاگرام بسیار مرسوم است و برای تبلیغ این اماکن بسیار جلوه میکند .

یکی از پر کاربرد ترین شاخه های عکاسی تبلیغاتی عکاسی از رستوران میباشد که شامل عکاسی از پیکره ی اصلی محصولات و محیط رستوران در زوایا و شکل های مختلیف میباشد . در عکس از رستوران باید به تنوع رنگ و جذاب بودن و مواردی دیگر توجه شود به گونه ای که پیام کسب و کار را در زمانی کوتاه به مشتری و مخاطب انتقال دهد و تصویری زیبا و درکی عمیق در آن بوجود بیاورد .





عکس غذا

ما با چشم هایمان غذا میخوریم شاید عبارت تعجب آور و بی معنی باشد . اما ظاهر یک غذا گاها نمایانگر باطن آن است هر چه زیبا تر و با جلوه بیشتر نمایش داده شود باعث میشود تا نظر مخاطب را بیشتر جلب کرده و مخاطب را به یک مشتری بلقوه تبدیل کند و این خود نشان دهنده اهمیت عکاسی مواد غذایی میباشد

ویدئو از غذا

بجز عکاسی مواد غذایی ساخت فیلم از غذا نیز جذابیت خاص خود را دارد . فن آوری هایی مانند اینستاگرام که گاها برای نمایش مشخصات عمومی که بسیاری از ما زمان خود را صرف انجام همه آنها می کنیم مردم را به تماشای فیلم ها تشویق می کنیم. نمایش خود شما می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان خود کمک کند.

شکل مواد غذایی

شاید به نظر بیاید که عکس غذا بسیار دارای سادگی است در حالی که یکی از پیچیده ترین عکاسبرداری ها عکاسی مواد غذایی میباشد. از دشواری های این کار شکل و استایل دادن به غذا و مدا غذایی میباشد زیرا که در صورتی که مواد غذایی باید دارای ظاهری دلچسب و جذاب باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند در غیر این صورت عکس به آن زیبایی که باید به نمایش گذاشته نخواهد شد

مکان عکسبرداری

راه های متعددی برای عکاسی مواد غذایی وجود داری بدین معنی که راه اول عکاسی مواد غذایی در فضای استودیو ای میباشد ما در استودیو با طراحی صحنه و چیدمانی زیبا و دلنشین عکس را ثبت کرده و به نمایش میگذاریم و راه دیگر آن  عکاسی مواد غذایی در فضای غیر استودیو ای میباشد یعنی عکس گرفتن در فضای رستوران یا کافه که معمولا برای عکس گرفتن از غذا از این روش استفاده میشود.

عکاس باید با استفاده از رنگ ها و بافت، جادوی غذا را زنده نگه دارد. عکاس باید فهمید اینکه چه چیزی برای ساختن صحه ای که غذا را  خوشمزه جلوه دهد بکوشد عکاسی نمی تواند جایگزینی برای عطر هایی که مصرف کننده را جذب کند باشد پس باید بتواند غذا را به نظر بسیار خوب جلوه دهد تا مصرف کننده فکر کند که می تواند بوی آن را بچشد .

برای موفقیت در این مسیر باید یک حس و یک دانش خوب درباره غذا و حس زیبایی شناسی بی نظیر داشت . در حالی که حس زیبایی شناسی به غذا خوردن کمک می کند با روش های مناسب و سبک های نو با تکیه بر دانش فنی و قوی درباره موضوع به دیدگاه های بهتر رسید.

چشم انداز عکاسی مواد غذایی بسیار روشن است زیرا هنوز هر روزه مشاهده میکنیم که یک محصول در زمینه مواد غذایی یا یک غذا و یک رستوران جدید تاسیس شده است

عکاسی مواد غذایی و عکاسی رستوران در استودیو جوان

با توجه به اینکه تبلیغ مواد غذایی و رستوران ها مهم و تاثیر گذار است این معنی را ندارد که هر شخص با دوربین موبایل یا دوربین عکاسی بتواند یک عکس جذاب و هیجان انگیز را ارائه دهند و مستلزم یک گروه هنری و طراح صحنه و طراح مواد غذایی میباشد تا جلوه خاص مد نظر ایجاد شود .

عکاسی مواد غذایی و رستوران همچون دیگر شاخه های عکاسی تبلیغاتی نیازمند استالینگ و طرحی صحنه میباشد تا عکس نهایی دارای جذابیت و کیفیت بالا باشد در این نوع عکاسی از قوی ترین وتخصصی ترین تجهیزار بهره باید گرفت زیرا که از اجازه کوچک و بزرگ تشکیل شده است .